zaterdag 21 juni 2008

Ben ik een coole moeder?

To be or not to be, that's the question..... Morgen geeft Jelle een klassenfeest. Om zijn verjaardag alsnog te vieren, en om afscheid te nemen van al zijn klasgenoten van groep 8. Nou ben ik nooit zo'n ster geweest in het geven van geweldige kinderfeestjes. Het soort waarbij alle spelletjes, traktaties en versieringen keurig in het thema passen, en waarbij de kinderen er niet aan denken zich te gaan vervelen of te gaan lopen klieren. Leve de ballenbak en de bioscoop zeg ik altijd maar!
Maar geloof me, kinderpartijtjes zijn een peuleschil vergeleken bij een klassenfeest voor 12-jarigen. Het moet vooral een cool feest worden, zoveel is zeker. Maar hoe dat precies moet? Jelle weet het zelf ook niet allemaal, maar wat hij wel weet is het volgende:
1: ouders mogen zich nergens mee bemoeien, alleen 'varie' roepen tijdens het schuifelen
2: ouders mogen zich nergens mee bemoeien, alleen drankjes inschenken
3: ouders mogen zich nergens mee bemoeien, alleen hamburgers barbequen en popcorn maken
4: kleine broertjes mogen zich nergens mee bemoeien en moeten bij hun ouders blijven (die zich ook vooral nergens mee moeten bemoeien)

Het komt er dus op neer dat ik me nergens mee bemoei. En dan ben ik een coole moeder. Volgens mij klinkt dat een stuk makkelijker dan het is.....

Wordt vervolgd!

1 opmerking:

heidi zei

Haha, hij weet wat-ie wil en toch weer niet... Kenmerken van een puber toch? Ik denk dat het ook niet veel organisatie nodig heeft, roelien.

Bij het afscheids/verjaardagsfeestje van mijn zoon in groep 8 was harde muziek/veel frisdrank en chips eigenlijk alles wat nodig was om de hele klas een avond lang bezig te houden.

Het was wel een extra topper dat hij het feestje met zijn vriendje samen vierde, die heeft een enorme tuin met trampoline EN zwembad, bovendien was het echt onwijs mooi weer...

Maar ook een 'jeughonk' of zaaltje in een buurthuis kan prima dienst doen, vaak heb je er ook zoiets als tafelvoetbal of een pingpongtafel.

Succes....