vrijdag 15 augustus 2008

De eerste schoolweek....

....zit er al weer (bijna) op. Sjoerd moet vanmiddag nog een paar uurtjes, maar Ids is vrijdagmiddag vrij en heeft met een vriendje afgesproken. Ids zit in een nieuwe klas, een combigroep 4/5, en dat is best even wennen. Maar hij heeft 2 leuke juffen, en zo te zien een gezellige klas, met een aantal vriendjes erin, en Ids heeft het weer prima naar zijn zin op school.
Sjoerd is met enige tegenzin ook weer naar school gegaan. Hij heeft dit jaar 2 meesters, en zag daar wel een beetje tegenop. Tot nu toe valt het mee, de meesters blijken ook best aardig te zijn en niet zo streng als gevreesd. En in groep 7 krijg je ook Engels, dat is natuurlijk wel interessant.
Jelle heeft nog vakantie, kan iemand mij eens uitleggen waarom pubers zo ontzettend lang vakantie nodig hebben? Hij verveelt zich, en ziet een beetje tegen volgende week op. Hij heeft geen bekenden in zijn klas, dus een beetje eng is het wel. Dinsdagmiddag moet hij zijn boeken halen, en dan begint woensdag zijn brugsmurf-periode. Afgelopen met het gehang voor de buis of de computer!

Mijn 'uitdaging' voor mezelf heb ik ruimschoots gehaald. In de vakantie heb ik in totaal 81 lo's gescrapt, een resultaat waar ik erg blij mee ben. Hoe meer ik met de baby- en peuterfoto's bezig was, hoe meer herinneringen er boven kwamen en dat was erg leuk. Vorige week had ik hier een cropdag met een aantal meiden. Het was een super gezellige dag, en ik heb maar liefst 10 pagina's gemaakt die dag, met dank aan het inspirerende gezelschap! Nu staan er weer andere dingen op het programma, zoals een schoolfotoboekje voor Jelle, en er ligt een deadline voor een tijdschrift, en ook op het werk ligt alweer van alles te wachten. Drukke weken voor de boeg dus, maar na zo'n lange vakantie is het lekker om weer wat om handen te hebben!

Tot slot nog een lo. Voor de vakantie waren we een dagje in Amsterdam, voor de open dag van Rijkjan's werk. Toen we van het ene gebouw naar het andere liepen kwamen we langs een paar muren met graffiti. De kleuren pasten perfect bij de kleren van de jongens, dus er moest even een fotootje gemaakt worden. Ids is nooit te beroerd om dan even te poseren!

Geen opmerkingen: