dinsdag 29 juli 2008

We zijn er bijna....

...maar nog niet helemaal! Ik ben nog 2 lo's verwijderd van de 50. Met het warme weer van de afgelopen tijd is er weinig gescrapt, en je moet af en toe ook nog eens iets leuks met de kids doen nietwaar? Maar ik heb flink wat babyherinneringen vastgelegd, en dat is een goed gevoel, zelfs met snelle en eenvoudige lo's. De foto's die ik niet scrap ga ik in de nieuwe pageprotectors van Fancy Pants doen, met een onderverdeling voor 12 foto's per hoes (6 aan de voor- en 6 aan de achterkant). De oude albums kunnen dan weg.
Ondertussen heb ik er een nieuw project bij aangepakt. Van mijn vader heb ik een tijdje terug zijn collectie dia's gekregen. Mijn vader heeft veel dia's gemaakt, van de jaren 50 tot eind jaren 70 ongeveer. Er zijn mooie oude plaatjes bij van Rome, Venetie, Oostenrijk, van mijzelf en mijn broer en zus als babytjes en jonge kinderen enz. Mooie herinneringen allemaal. Ik heb al eens wat dia's laten afdrukken maar dat beviel me niet erg. Te duur, en het resultaat was niet geweldig. Dus ga ik ze nu zelf scannen, en bewerken met photoshop. Vooral de oudeste dia's zijn erg verkleurd, en er zitten veel krasjes en stofjes op. Photoshop is een geweldig programma voor zoiets, hoewel het moeilijk blijft om de kleuren goed te krijgen. Perfect hoeft niet, want ik wil graag de sfeer van de jaren 50 behouden, zoals deze uit Venetie:


en deze, mijn vader tijdens een wandeltocht in Oostenrijk:


Genoeg te doen dus de komende tijd!

1 opmerking:

Simone zei

Hallo Roelien,
Wow, bijna 50 lo's dat moet vast een heerlijk gevoel geven.
En heb je misschien een tip waar ik de pageprotectors van Fancy Pants kan kopen? Want ik ben er al een paar maanden tevergeefs naar op zoek. En zou ze heel graag willen hebben.
Bedankt en succes met het bewerken van de dia's.
Groetjes,
Simone
simonekemper@planet.nl