woensdag 24 juni 2009

Gewichtig besluit

EDIT: voor wie wat meer wil weten over operaties, ziekenhuizen enz: wlsinfo

Net als veel anderen worstel ik al jaren met mijn gewicht. Afvallen. Weer aankomen. Nog meer aankomen. Weer afvallen. Nog meer aankomen. Het beruchte jo-jo-en. En uiteindelijk besluiten om maar niet meer te gaan lijnen. Gewoon maar accepteren dat je bent zoals je bent. En ach, ik rook niet, ik drink niet, ik houd alleen maar van lekker eten. Moet kunnen, toch? Maar laten we eerlijk zijn: het kan niet. Als ik zo doorga zit ik over 10 jaar met versleten knieen en suikerziekte in een scootmobiel. Of erger. Geen prettig vooruitzicht. En zo begon ik 2 jaar terug aan een allerlaatste afvalpoging. Dit keer zou het me lukken. En het lukte ook. Wel een half jaar lang. Uiteindelijk was er 30 kilo af, een geweldig resultaat. Er moest nog meer af, maar dat lukte me niet. Integendeel zelfs, zo langzamerhand zijn alle kilo's er weer bij, en moet ik toegeven dat het me zo niet lukt. En dus heb ik me een tijdje terug aangemeld bij een ziekenhuis in Arnhem, in eerste instantie voor een maagbandje. Met uitgebreide nazorg bij de nederlandse obesitas kliniek in Hilversum. Inmiddels heb ik de voorselectie en screening achter de rug, en ga ik waarschijnlijk nog een stapje verder dan de maagband, want ik heb het advies gekregen om een gastric bypass te doen, een ingreep waarbij de maag verkleind en de dunne darm een stukje omgelegd wordt. Erg heftig, maar op de lange termijn het beste voor mij. Gelukkig heb ik ruim de tijd om ernaar toe te leven, want de wachtlijst is lang: 9 tot 12 maanden! Zo te zien ben ik niet de enige die worstelt met haar gewicht!

8 opmerkingen:

margaret zei

Heel veel sterkte met je besluit. Ook ik worstel met dit probleem maar durf deze stap nog niet te zetten. MAar wens je er veel geluk en sterkte mee. Zet hem op!!!

Groetjes Margaret RL

Anoniem zei

Wat ontzettend knap dat je dit besluit hebt kunnen en durven nemen. Ik wens je alle geluk en sterkte voor de komende tijd. Hou je taai!

Groetjes, Ellemieke

Chantal van de Kant zei

Stoer hoor dat je het aandurft. Ik hou het geloof ik maar bij Sonja. Gaat goed zolang je doorgaat denk ik.
Maar ik ken het hoor. Levenslange strijd tegen de kilo's.
Succes in ieder geval.

gerrie zei

Wat moedig van je Annet, misschien scheelde het dat Roelien er ook mee bezig is, samen sta je sterk!!!! Ondanks alles vind ik altijd dat je er zooo verzorgd en creatief uitziet, jammer van al die mooie kleding die je dan niet meer aankan. Misschien met de Singers naaimachine's leuke lay-outs van maken, hahaha, daar vind je vast wel wat op.

gerrie zei

sorry Roelien foutje, dacht dat deze weblog van Annet was.

Nellie Hulsman-Lodders zei

Je bent inderdaad zeker niet de enige die worstelt met haar gewicht. Ik vind het zo ontzettend knap van je dat je deze stap neemt! Ontzettend veel sterkte ermee!

Kus,
Nellie

Annemarieke zei

ook ik denk er steeds meer en meer aan, maar ja hoe lees je je in he? heb je tips voor sites enz. mijn huisarts is er neit zo voor, maar ja het is mijn lichaam he..ikwens je alle succes en ik ga je zeker volgen en steunen!

groetjes annemarieke rl

Maaike zei

ik zit in het traject net als jij maar wrs valt bij mij de definitieve keuze toch op een bandje ivm een kinderwens
ben zelf afgelopen woensdag gescreend in H'sum emodag want ondanks een positief advies toch een "randje naar gevoel"dat het nodig is ik herken me heleamaal in je verhaal
veel veel sucses!