zaterdag 12 januari 2008

Computers en gekneusde tenen

Mijn computer is er slecht aan toe. Afgelopen donderdag kreeg ik bericht dat we hem konden ophalen. Met een nieuwe harde schijf, nieuwe videokaart en nieuwe koeling. Slik. Dat betekent dus: alles, maar dan ook alles opnieuw installeren. Gelukkig hadden ze nog wel een backup van de oude schijf kunnen maken. Jelle opgelucht, want dan zou hij zijn opstel over het Chinese keizerrijk niet opnieuw hoeven maken. 's Avonds computer opgehaald. We komen ermee thuis en Rijkjan blijft met zijn mouw achter de deurkruk haken. Hij laat de computer vallen, die gelukkig (voor de computer dan) een zachte landing maakt. Op mijn voet. Auw! Mijn tenen hebben inmiddels allerlei prachtige kleuren, maar de computer doet het nog. Dachten we. Toen we alle kabeltjes hadden aangesloten bleken de dvd spelers niet te werken. Het was nog geen 9 uur, dus kabeltjes er weer uit en terug naar de reparateur. Gistermiddag konden we 'm weer ophalen. Hetzelfde ritueel. Kabeltjes er allemaal weer in, computer aan, hoera, alles werkt! We beginnen met het installeren van de virusscanner en firewall. Better safe than sorry nietwaar. Als we opnieuw opstarten..... gebeurt er niks. Zucht. Zaterdagochtend weer alle kabeltjes eruit en naar de reparateur. Ze gaan nog eens kijken, en het moederbord is niet goed meer. Ze hadden al gezien dat het niet 100% meer was, maar dachten dat het nog niet nodig was om het te vervangen. Toch wel dus. Aan het eind van de middag kunnen we 'm weer halen. Met een nieuw moederbord, en meteen maar een extra harde schijf erbij en wat meer intern geheugen. Kan hij weer even mee. Duim met me mee dat het goed gaat......

3 opmerkingen:

Liezbeth zei

jeetje zeg, wat een pech. Ik hoop dat het nu 3 keer is scheepsrecht word en dat je de volgende keer weer eens met een fotootje erbij kan bloggen. Maar tot die tijd in ieder geval veel scraptijd.

groetjes Liezbeth.

Geertje Vierhout zei

Wat een ondingen zijn computers af en toe he....

heidi zei

Wat zijn we eigenlijk onthand zonder computer he? Zelfs tijdens het verhuizen 'moet'ik zo nu en dan even mail checken en bijlezen op weblogs....
En natuurlijk info opzoeken, spullen verkopen op marktplaats, even een mailtje sturen en ga zo maar door.
Fijn dat-ie het weer doet Roelien!