woensdag 18 april 2007

Examentijd

Als je kinderen hebt dan weet je het waarschijnlijk uit eigen ervaring: die vrije woensdagmiddag is helemaal geen lekkere vrije middag. Die is gevuld met clubjes, sporten en partijtjes. En het is nog een hele kunst om dat allemaal een beetje netjes op elkaar aan te laten sluiten. Met 3 jongens trek ik de jackpot, want ze hebben allemaal wat. Gelukkig is het mooi weer, en zijn de judo en hockey redelijk dichtbij, zodat Sjoerd en Jelle daar vandaag zelf op de fiets heen kunnen. De zwemles van Ids is natuurlijk een ander verhaal, daar kom ik niet onderuit. Al bijna 2 jaar lang sjouw ik, direct vanuit school, naar het zwembad, uitkleden, een halfuurtje 'genieten' van sauna-temperaturen en chloorlucht, en dan weer afdrogen en een tegenspartelend en nog net niet helemaal droog kind weer in z'n kleren wurmen. Ids vindt zwemmen heel leuk, een beetje te leuk zelfs, vandaar dat het allemaal niet zo vlot gaat. Maar vandaag zie ik iets heel bijzonders als het scherm aan het eind van de les opengaat: Ids staat met een briefje te zwaaien! Over 2 weken mag hij afzwemmen voor B! Hij gaat daarna nog wel door voor C, maar dat voelt toch anders. Niet meer als een verplichting zeg maar.
Ik kwam in jubelstemming thuis natuurlijk, en daar eiste Jelle meteen de aandacht op: Mam, ik had 36 punten! Ik ben even helemaal blanco, maar dan schiet het me te binnen: hij had vandaag het theoretisch deel van het verkeersexamen! Hij heeft maar 2 vragen fout, en is daarmee glansrijk geslaagd. Nu maar hopen dat het praktijkgedeelte over een paar weken ook zo goed gaat (we moeten binnenkort toch echt gaan oefenen met hem....)
Zelf heb ik vandaag ook een punt gescoord: sinds 1/2 januari ben ik aan het afvallen, en vandaag ben ik de magische 20 kilo grens gepasseerd. I feel good!

Roelien

2 opmerkingen:

Chantal van de Kant zei

vanaf half januari (dit jaar????) en dan 20 kilo kwijt. Jeetje, wat goed zeg. Welk dieet ben je aan het volgen als ik vragen mag?
Groetjes
Chantal

Nellie Hulsman-Lodders zei

YAHOOOO! Roelien, van harte gefeliciteerd met je 20! Je mag echt met recht trots zijn!!! Oh en ook gefeliciteerd met alle prestaties van je boys!