dinsdag 17 april 2007

Show and tell





Zoals beloofd allereerst de beschrijving van dit fotomapje
















Het idee komt van Splitcoast, ik heb het een beetje aangepast. Je snijd een strook papier van 5x12 (inches). Rillen en vouwen op 31/2 , 7, 101/2 en 10 3/4 inch. Voor de uitklappaginaatjes binnenin snijd je 3 stukjes cardstock van 3 1/4 x 9 1/2 Dubbelvouwen en binnenin plakken, zodat ze om en om naar links en rechts opengaan. Foto's erin plakken, en verder aankleden. Ik heb hiervoor wat restjes bedrukt papier en de journaling stamps van Autumn Leaves gebruikt, en stansjes van Quickutz. Voor de sluiting snijd je een strook van 1 x 12. Vouw die om je mapje heen, niet te ruim maar ook zeker niet te strak. Afknippen op de goede maat, de uiteinden moeten een klein stukje over elkaar heen vallen. Vastplakken, en versieren met een grote bloem, of iets anders wat je leuk vindt natuurlijk.


En dan op veelvuldig verzoek (denk hier even een smiley bij, ik heb nog niet uitgevonden of ik die kan invoegen....) een fotootje van wat ik zondag in Nuland heb gemaakt. De eerste is een kaart, het onderste stukje bungelt er 'los' onder. Het achtergrondje hebben we gemaakt met waterverf, had ik nog nooit gedaan maar was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar.



Het volgende is een notitieboekje, waarop we een gestempeld kaartje hebben gemaakt. Het is op de scan niet te zien, maar voor de achtergrond hebben we een soort resist-techniek gebruikt, met waxpapier. Eerst flink kreukelen, dan uitvouwen, over je kaartje leggen en strijken (en ik had me nog zo voorgenomen om te genieten van m'n dagje uit, en niet te denken aan de enorme stapel strijkgoed die hier nog steeds op me ligt te wachten....). Als je er daarna met inkt overheen sponst krijg je er dus een heel fijn patroontje in, van het waxpapier. Daarna de stempel nog een beetje ingekleurd en een tekst erbij gestempeld.




De andere 2 workshopjes die we gedaan waren kaarten, ook leuk maar geen nieuwe techniekjes of zo, dus die laat ik maar even voor wat ze zijn.

Drukke middag voor de boeg, nieuwe pas ophalen, met Ids naar de schoolarts en met Sjoerd naar fysio, geen tijd om te scrappen denk ik!

Roelien

Geen opmerkingen: